5 Nov 2010

Oh, namanya Bepang!

Sebelum terlambat (walaupun tuan punya badan sudah balik) saya nak ucapkan selamat datang ke Tanta buat Jupa @ Zul Faiz dan Yie @ Mohd Fikri. Sepatutnya semalam lagi saya update tentang ini, tapi tertunda. Maaf kepada dua kawan itu.

Apa yang menarik hari ini ya? Sudah pasti tentang tajuk di atas, bukan? Ya, namanya ialah 'bepang'. Sejenis kueh yang saya suka ketika zaman kanak-kanak dulu. Nasib baik hari ini 4.11.2010 dah borak pasal bepang. Kalau tidak, entah bila saya akan kenal nama benda itu. Terima kasih Jupa dan Yie. Harap-harap tak ada yang cakap aku ni 'daghak' lepas ni. Hihi.

Nak cakap tentang politik, saya bukan ahli yang betul-betul mendalami dalam hal ini. Tapi sekadar ingin mengulas sedikit apa yang berlaku pada Pilihan Raya Khas (PRK) DUN Galas. Apa yang sudah ditakdirkan berlaku, ia pasti akan berlaku. Samada PAS atau BN yang menang, ia sudah lama ditentukan Tuhan. Tapi bila membaca artikel di Harakahdaily, sememangnya kemenangan itu sangat tidak adil. Beberapa artikel yang menarik untuk dibaca bersama seperti kertas undi yang Tanpa logo: PAS bantah SPR tidak profesional yang sangat tidak munasabah. Antara lain, Umno bayar RM1,000 pengundi atas pagar? juga tidak patut berlaku jika inginkan sebuah pemilihan yang telus. Banyak lagi yang menarik, tapi sekadar dua pautan tersebut sudah cukup menceritakan betapa gawat SPR sekarang.

Perkara menarik yang ada kaitan dengan PRK DUN Galas ini juga, tentang soarang 'ulama' Umno yang tidak sedar diri. Semua sudah kenal nama Mohd Nor Idris yang terang-terang memaki MB Kelantan. Berita ini juga telah disiarkan dalam Malaysiakini. Dalam hal ini, Dr Mohd Asri Zainal Abidin juga telah menulis di dalam blognya yang bertajuk Kaedah Penilaian Mohd Nor Idris Tidak Normal dengan membawa beberapa kata-kata ulama dahulu dan ulama semasa.

Eh, banyak tentang politik kali ini ya? Kadang-kadang perlu juga mengambil tahu hal sebegini. Oh ya, lepas maghrib tadi saya keluar jalan-jalan ke Awwal Bahr, temankan Mohd Taufiq yang nak beli cadar untuk bilik barunya. Secara tak sengaja, saya terbeli karpet kecil. Ya, tidak sengaja. Hehe

Oh ya, team saya, Kara dan Kipas Kara melonjak naik dalam Liga Gumlah dan Liga Puok Kito. Dari semalam lagi saya tertunggu-tunggu sistem game tu untuk diupdate. Maklumlah, strategi agak menjadi. Hehe. Tahniah kepada saya! (Ayat paling poyo)

Ah, anda semua dah kenal apa itu bepang? Boleh google image atau lihat saja yang di bawah ini. Saya suka bepang yang bulat-bulat. Jom makan sama-sama!



Saya lupa daripada mana saya ambil gambar ni. Apa pun, terima kasih kepada semua. Tisbah 3alal Khair~

3 comments:

  1. "Secara tak sengaja, saya terbeli karpet kecil. Ya, tidak sengaja. Hehe" - sejak bla plk beli brg boleh tak sengaja~ :p bknnye sblm bli brg,kite akan pilih2 tgk2 dlu~ :p bla dh decide,br beli~ kire sengaja lh tu~ :p haha bah~hias comey2 la blik tu..bole smngt bljr pasni.. haha

    ReplyDelete
  2. kapet kecik je..xde nk cantik2 pon.. hihi

    ReplyDelete
  3. "Maklumlah, strategi agak menjadi. Hehe. Tahniah kepada saya! (Ayat paling poyo)" - tau pon~ haha

    ReplyDelete